Jest to metoda prosta, ale trochę pracochłonna.

Wybierasz sobie kilka grup na Facebooku. Możesz zacząć od polskojęzycznych, grupujących Polaków w Niemczech. Wyszukać je łatwo.

Następnie prosisz o dodanie do grupy i albo jesteś dodana automatycznie, albo czekasz, aż ktoś zatwierdzi Twoje członkostwo. Po dodaniu masz dwie drogi działania:

Pierwsza – wzorcowa. Przeglądasz grupę, polubiasz posty, komentujesz… Jesteś aktywna na grupie i wzbudzasz zainteresowanie sobą. Nie proponujesz Oriflame wprost. Nawiązujesz kontakty i dopiero w wiadomościach prywatnych z członkami grupy piszesz czym się zajmujesz. Wymaga to czasu, cierpliwości i wiedzy, aby twoje komentarze wzbudziły zainteresowanie. Musisz mieć odpowiednio prowadzony swój profil osobisty, gdyż ludzie będą na niego wchodzić, aby Cię poznać. Tak to powinno się odbywać.

Druga droga jest mniej elegancka. Umieszczasz na grupie swoją ofertę z linkiem do katalogu, do rejestracji na Klienta VIP lub Brend Partnera. Robisz to, jakbyś była na portalu ogłoszeniowym. Oferta musi być połączona z odpowiednią grafiką, krótkim tekstem i linkiem do katalogu lub rejestracji.

Takich ofert umieszczasz dużo. Nie możesz tego jednak robić masowo na raz. Jeśli  na przykład chcesz umieszczać dziennie 50 takich jednakowych wpisów (na zasadzie kopiuj – wklej), nie możesz tego robić na raz, bo Facebook Cię zablokuje. Musisz podzielić te 50 wpisów na 10 bloków i wstawiać co godzinę 5 takich ofert. Oczywiście jest to tylko przykład, możesz wstawiać dziennie 10 – 20 wpisów, ale im więcej tym lepiej, bo efekty są wtedy lepsze.

Czasami dobrze jest wstawić własne grafiki. Jeśli chcesz zrobić własne grafiki polecam https://www.canva.com Jeżeli będzie potrzeba, prześlę Ci materiał szkoleniowy do robienia grafik na canvie.

Link do katalogu.

Link do katalogu umieszczasz bezpośrednio w poście. Obraz sam się zaciąga ze strony Oriflame. Nie musisz wstawiać osobnej grafiki. Wygląda to tak:

Link do rejestracji Klienta VIP.

Klient VIP kupuje po cenie katalogowej. Możesz w poście umieścić tylko link rejestracyjny i też nie musisz wstawiać grafiki.

Link do rejestracji Brend Partnera.

Brend Partner kupuje ze zniżką i może działać biznesowo. Może sprzedawać i budować zespół, zapraszając innych do Oriflame. Tutaj są dwie oferty:

Pierwsza to – Karta rabatowa. Oferujesz zniżkę na produkty Oriflame poprzez otrzymanie Karty Rabatowej. Ludzie są przyzwyczajenie do kart rabatowych. Karta Rabatowa Oriflame daje im 20 – 30 procent zniżki na wszystkie produkty. Zniżkę ma Brend Partner, dlatego umieszczasz tutaj link do rejestracji na Brend Partnera. Dobrze jest wstawić fotkę takiej wymyślonej Karty Rabatowej. O Karcie Rabatowej Oriflame będzie jeszcze w dalszych punktach.

Druga to – Propozycja biznesowa. Oferujesz zarabianie pieniędzy poprzez zapraszanie innych do Oriflame. Oferujesz wsparcie w postaci czatów, grup i szkoleń, bo tak rzeczywiście jest. Wstawiasz zachęcającą grafikę i link do rejestracji Brend Partnera.

Kolejne zadanie to wyszukanie grup docelowych. Na jakich grupach masz działać, musisz zdecydować sama.  To może być grupa o nazwie: biznes, biznes on-line, mlm, marketing sieciowy… Mogą to być grupy związane ze zdrowym odżywianiem, odchudzaniem, zdrowym stylem życia, witaminami, minerałami… Mogą to być grupy związane z miejscem zamieszkania, miastami… Dodaj się do takiej grupy, poproś, żeby Cię zaakceptowali (czasami na akceptacje musisz poczekać kilka dni).

Jeśli znasz dobrze niemiecki, to wybierz grupy w tym języku

Wyszukaj sobie kilka takich grup. Pamiętaj aby miały one duży zasięg, czyli sporo członków.

To na ten temat na razie tyle.

Krystyna Szajewko-Grabowska i Marek Grabowski