Co myślisz o ogłoszeniach?
Tym właśnie chcę Cię teraz zainteresować.
Ogłoszenia były, są i będą. Jasne i proste. Wydawałoby się, że ogłoszenia to przeżytek. Sklepiki z prasą mają półki, które aż uginają się od ciężaru gazet ogłoszeniowych. Ogłoszenia i reklamy są wszędzie. Nie ma w tym żadnej nowości.
A jednak warto się tym tematem zainteresować.
Masz dwie możliwości:
- Ty dajesz ogłoszenie.
- Odpowiadasz na ogłoszenie.
Ad. 1) Ty dajesz ogłoszenie.
Ogłoszenia możesz umieszczać w prasie: lokalnej lub ogólnopolskiej. Jest możliwość dawania nawet darmowych ogłoszeń.
Ogłoszenia możesz umieszczać również na serwisach ogłoszeniowych w Internecie. W większości za darmo! Jest to świetna i bardzo tania metoda. Wymaga jednak cierpliwości i systematyczności. Ogłoszenia w Internecie bardzo szybko znikają z pierwszych stron serwisów i trzeba je powtarzać.
Ogłoszenia możesz umieszczać np. na:
- Stronach ogłoszeniowych portali miejskich. Najczęściej są darmowe.
- Na typowych portalach ogłoszeniowych. Tutaj są płatne i darmowe.
- Na grupach ogłoszeniowych na Facebooku. Darmowe oczywiście.
Zaleta:
- brak większych kosztów.
- Ludzie sami zgłaszają się do Ciebie (biznes, zdrowie lub kosmetyki).
- Inna rozmowa. Nastawienie na konkretny temat.
- Duża skuteczność.
Wada:
- duża konkurencja,
- konieczna systematyczność.
Ad. 2) Odpowiadasz na ogłoszenie.
Odpowiadając na ogłoszenia, pokrywasz tylko koszty kontaktu. Najczęściej jest to telefon. Jest mnóstwo ogłoszeń w prasie i internacie, ludzi szukających pracy. Odpowiedzi w Internecie możesz często przekazywać e-mailem. Za darmo.
Zaleta:
- Bardzo niskie koszty, a wręcz można to robić za darmo.
- Ludzie zwracają się z konkretną decyzją.
- Bardzo dobry dalszy kontakt.
Wada:
- Konkurencja, jak wszędzie.
- Dużo zainwestowanego czasu.
W obu przypadkach musisz mieć opanowaną technikę rozmowy telefonicznej i przygotowany tak zwany Zestaw Powitalny. Zestaw Powitalny, to link do katalogu, link rejestracyjny i inne materiały potrzebne nowemu Brend Partnerowi na starcie.
Zestaw ten w postaci podstawowych informacji wysyłasz nowej osobie po wcześniejszej rejestracji on-line.
Wróćmy jednak do ogłoszeń.
Mamy tutaj kolejny podział tej metody. Terytorium.
Możesz działać tylko na lokalnym terenie lub obejmować swoim zakresem cały kraj lub nawet inne kraje, gdyż możesz działać międzynarodowo.
- Działając na lokalnym rynku masz możliwość osobistego kontaktu z nowymi partnerami lub kandydatami na partnerów biznesowych.
- Działając na terenie całego kraju nie masz takiej możliwości. W tym wypadku musisz korzystać z różnych serwisów internetowych i narzędzi, o których Ci opowiemy.
- Działając w innych krajach, korzystasz również z Internetu.
Generalnie, możesz sobie to tak zorganizować, że całą pracę możesz wykonywać w Internecie.
Metoda jest prosta, ale również pracochłonna, bo tych ogłoszeń musi być dużo.
Tutaj jest już potrzebna grafika, tekst i link. Czasami jest tak, że linku nie możesz zamieszczać, wtedy podajesz telefon lub inny kontakt do siebie.
Grafika przyciąga wzrok i daje lepsze wyniki niż sam tekst.
Linki do tworzenia grafik znajdziesz w tym artykule: Grafika
Pozostałe zasady, jak w punkcie poprzednim opisana jest droga druga.
Nie zapomnij o Karcie Rabatowej.
Powodzenia.
Krystyna Szajewko-Grabowska i Marek Grabowski